Victoria’s Secret - Jak powstała najpopularniejsza świecie marka bielizny
Niemal każdy odnoszący sukcesy biznes rodzi się z zapotrzebowania na coś, czego brakuje lub do czego utrudniony jest dostęp. Bardzo podobna historia wiąże się z powstaniem najsłynniejszej marki produkującej bieliznę damską Victoria's Secret. Jakie deficyty pragnął zaspokoić jej założyciel, na jakie problemy napotkał i co ostatecznie mu się przydarzyło, możesz dowiedzieć się, czytając nasz artykuł.
Marka Victoria’s Secret — Skąd pomysł na niepowtarzalną markę?
Bielizna była przez wiele lat tematem tabu i niekoniecznie kojarzyła się z seksapilem. Młody Roy Raymond chciał kupić bieliznę na upominek dla swojej żony. Wstąpił do butiku, lecz miał ogromny kłopot z wyborem i zakupem. W dużej mierze było to spowodowane onieśmieleniem ekspedientek, a sam towar nie był zbyt interesujący. Roy pomyślał o stworzeniu sklepów z bielizną, które będą miejscem, gdzie jednakowo dobrze czuć będą się Panowie i Panie. Sama nazwa nawiązuje do angielskiej królowej Wiktorii. Intencją Raymonda było uzmysłowienie każdej kobiecie, że bez względu na swój status materialny i społeczny, może posiadać przepiękną bieliznę. Wnętrze pierwszego butiku, uruchomionego w 1977 roku w miejscowości Stanford, było urządzone na wzór stylu wiktoriańskiego. O dobre samopoczucie Panów zadbano nie tylko przez design, ale i przez kontaktowe ekspedientki. W odróżnieniu od dotychczasowych standardów z zapałem tłumaczyły mężczyznom wszelkie zawiłości.
Jaki los spotkał założyciela marki Victoria's Secret?
Początkowo nic nie wskazywało na fenomenalny sukces, jaki osiągnęła marka. Po pierwszym boomie nadeszły gorsze lata. Być może problemem było skupienie się na męskiej klienteli, bez troski o towar. Damska bielizna powinna spełniać oczekiwania kobiet. Na tym aspekcie skupił się następny właściciel Victoria’s Secret – Leslie Wexner. Pełen energii biznesmen nabył firmę w 1982 roku za jedynie milion dolarów. Zmiana polityki firmy była autentycznym strzałem w dziesiątkę. Niestety Rayowi Raymondowi dalej się nie układało, ogłosił upadłość kolejnej firmy, rozpadła się jego rodzina. Ostatecznie, w 1993 roku popełnił samobójstwo.
Rozpowszechnione na świecie pokazy Victoria's Secret i ich wpływ na markę
Właściciel Victoria’s Secret postawił na bardziej damski wystrój sklepów. Jednak kluczem do sukcesu okazały się znakomite modelki noszące bieliznę marki. Gwiazdy przyniosły Victoria’s Secret gigantyczny rozgłos oraz astronomiczny sukces. Podtrzymywany jest on dzięki dorocznym pokazom kolekcji. „Victoria’s Secret Fashion Show” po raz pierwszy odbył się w 1995 roku. 4 później pokaz był transmitowany na żywo w telewizji i wyświetlony na Times Square w Nowym Jorku. W ten sposób seksowna bielizna na stałe zagościła w świecie mody.
Dla niejednej modelki, która chodzi po wybiegu dla Victoria's Secret to duży prestiż. Jednak jeszcze większym wyróżnieniem cieszą się Aniołki Victoria's Secret, dla których wiąże się to ze zdobyciem uznania i reprezentowania firmy oraz rzecz jasna astronomicznych kontraktów. Stają się najlepiej opłacanymi modelkami, a ich rozpoznawalności mało co jest w stanie przyćmić. Gwoli ciekawostki pierwszą czarnoskórą modelką, która została Aniołkiem, jest Tyra Banks.